GENERELT
Adresse:
Arkuri.dk ApS
Krogsbjergvej 8
5600 Faaborg
E-mail-adresse: info@arkuri.dk.dk
Tlf.: 6128 7070
Juridisk navn: AK Trading & AK Consult
Etableringsår: 202
CVR. nr.: 41576154
Organisationsform: Anpartsselskab (ApS)
BESTILLING
Du kan bestille varer fra Arkuri.dk på følgende måder:
1. Online via Arkuri.dks netbutik
2. E-mail (kun efter aftale)
3. Telefon (kun efter aftale)
Alle priser på websitet angives inklusive moms.
Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter, told mm.
Når du bestiller varer via vores website skal du være opmærksom på:
I forbindelse med at du indtaster dit navn, adresse, postnr. og by har du mulighed for at registrere dig som kunde. Det gør du ved at vælge om du ønsker et password til din konto. Hvis du indtaster et password (som du selv vælger), kan du altid logge ind på din konto, og se hvordan din bestilling er blevet behandlet. Du kan f.eks. se at den er modtaget, i restordre, pakkes eller leveret. I det øjeblik den er leveret, ved du at den er på vej. Vælger du ikke at indtaste et password, har du ikke mulighed for følge processen for din bestilling.
Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog:
Dansk
Når du har indgået en aftale med os opbevarer vi kontrakten, så du kan tilgå den senere på følgende måde:
• Kontrakten er tilgængelig, hvis du som kunde har oprette dig som registreret bruger (med password). Således kan du logge ind på vores system senere, og se hvilke ordrer du har afgivet, om Arkuri.dk har registreret dem som leveret, restordre eller lignende.
BETALING
Der tilbydes følgende betalingsmuligheder hos Arkuri.dk:
Dankort & Visa Dankort
MasterCard, VISA, JCB, American Express
MobilePay, Betaling pr. faktura (kræver godkendelse) og bankoverførsel.
OBS. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Vi opkræver ingen gebyrer i forbindelse med betalingen.
Ved kortbetaling hæves din betaling fra din konto når vi afsender din bestilling.
RESERVATION AF BELØB
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi trækker beløbet, når vi afsender din bestilling, eller
2) pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
FRAGT
Levering med GLS Pakke Shop. GLS Erhverv eller Postnord
Arkuri.dk benytter følgende forsendelsen muligheder: GLS Erhverv, GLS Pakke Shop og Postnord.
Ved forsendelse med GLS Pakke Shop er prisen for privatpakker 49,- kr.
FRI fragt gives på alle forsendelser med GLS Pakke Shop, hvor ordre beløbet er over 800,- kr. Dette gælder IKKE pakker sendt med Postnord.
Ved forsendelse med Postnord er prisen for privatpakker 64,- kr. for en pakke med normal omdeling. Udover normal omdeling, kan Arkuri.dk sammen med Postnord tilbyde Flexlevering, levering af pakker uden omdeling, Døgnpost m.v. Afhængigt af valget kan fragten ændre sig til at være mindre end 64,- kr.
Leveringstid: 1-4 hverdage
Er en vare i restordre eller kan vi ikke afsende indenfor 3-4 hverdage, vil kunden altid blive orienteret herom pr. e-mail. En kunde kan altid logge på vores hjemmeside, og kontrollere om bestillingen er modtaget (hos os), i restordre eller afsendt. Står din ordre til ”Afsendt”, men har du ikke har modtaget din vare f.eks. 2-3 hverdage efter, så kontakt Arkuri.dk hurtigst muligt. Desto hurtigere du reagerer, desto hurtigere kan vi følge op på, hvilken status din pakke har.
Bemærk – vælger du at pakken må sættes, uden at du er hjemme, overgår ansvaret for varen, når den afleveres.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@arkuri.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen:
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du finder EU's standardreturformular her – klik her.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os på én bestilling, kan du returnere eller ombytte den eller de varer du ønsker. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, når du fortryder en del af købet.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Udgifterne for returnering er 49,- kr. ved brug af Arkuri.dks returservice, hvor du køber en returlabel online og printer den selv.
Gå til Arkuri.dks returlabelservice - klik her.
https://retur.pakkelabels.dk/arkuri
Alternativt til Arkuri.dk's returlabelservice kan du købe en pakkelabel i din lokale GLS Pakke Shop eller hos dit lokale Postnord posthus og her forventes en pakkelabel at koste 90,- til 112,- kr.
Hvis du har købt flere varer hos os på en bestilling, kan du returnere eller ombytte den eller de varer du ønsker. Du får ikke leveringsomkostningerne retur, når du fortryder en del af købet.
Arkuri.dk's returportal kan anvendes af kunder der bor i Danmark.
INGEN FORTRYDELSESRET
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsforløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Arkuri.dk
Krogsbjergvej 8
5600 Faaborg
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Vedlæg gerne en kopi af ordrebekræftelse eller fakturaen.
Ekspeditionen går hurtigere hvis du ligeledes udfylder vores standardformular, printer den og lægger den ved varerne som sendes retur.
Bemærk: Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
REKLAMATIONSRET (Hvis der er noget galt med varen)
Kontakt os gerne pr. e-mail (info@arkuri.dk) før du sender varen retur. Kan vi løse en reklamation uden at du skal sende varen til os, prøver vi gerne det først. Det er ikke et krav, at du skal kontakte os pr. e-mail, hvis du ønsker at sende varen retur.
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, anden skadeforvoldende adfærd eller helt almindelig slitage.
Hvor hurtigt ska jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Så snart du opdager fejlen, anbefaler vi at du stoppe med at bruge produktet.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Arkuri.dk
Krogsbjergvej 8
5600 Faaborg
Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores returformular. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk: Vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos AK Trading & AK Consult og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på arkuri.dk er AK Trading & AK Consult.
Som registreret hos AK Trading & AK Consult, har du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@arkuri.dk.
E-MARKEDSFØRING
Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev (e-mail-reklame). Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm.
Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil.
Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du afmelde dig via websitet: https://www.arkuri.dk/subscription_center.php
På websitet har vi en tip-en-ven funktion. Denne bruges til, at du kan sende en mail til din ven og gøre ham eller hende opmærksom på www.arkuri.dk.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@arkuri.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Links: